Friday, December 11, 2009

Ujian cuti kami...

Saya hanya merancang. Saya dan keluarga sampai ke Kampung, Perlis pada hari Rabu. Setelah 4 hari di sana, pagi Ahadnya saya mendapat berita yang cukup menggemparkan saya sekeluarga.

6 Disember, saya mendapat panggilan yang menyatakan ibu saya diserang strok dan tidak dapat bangun. Saya dan isteri segera menyiapkan diri pulang ke Selangor. Akhirnya jam 11 malam saya terus memandu ke Hospital Banting. Turut bersama saya ayah mertua dan ibu tiri saya.

Ketika itu, ibu terbaring lemah tidak bermaya. Matanya pun sukar dibuka, bicaranya kurang jelas.

Saya dan ayah mertua mengambil air doa 'Harun Din' dan menyapu diseluruh tubuhnya yang didakwa sakit. Kemudian membaca doa syifa'

Bismillahirrahmanirrahim (3X)
A'uzu bi'izzatillah wa qudratihi min syarrima ajidu wa 'uhazir (7X)

Aku berdoa "Wahai Allah, andai aku pernah melakukan sekelumit kebaikan dan ia ada nilai disisiMU, aku mohon barakahnya, sembuhkanlah ibuku" doa yang pernah dibaca oleh 3 pemuda yang terkurung dalam gua. Ini sahaja sekadar ilmu yang aku tahu.

Esoknya, hari Isnin ibu sudah mula menandakan perubahan positif. Hari Rabu saya mengajarnya terapi dan syukur dia telah boleh berdiri, berjalan meniti dan menggunakan tongkat.

Saya sekeluarga betul-betul bersyukur kerana di sekeliling katil ibu, ada yang telah 2 bulan berbaring di atas katil.

Ya Allah sembuhkan ibu kami, seperti sedia kala dengan rahmat dan izinMU.

Amin

1 comment:

kernachenta-Nya said...

salam....
k.ela sabar ya atas dugaan ini.semoga Allah swt memberi kekuatan pada ustaz ngan k.ela sekeluarga untuk ujian ini.In Sya Allah bi khair...(faiza borhan)