Sunday, June 8, 2008

Dua Minggu Cuti Sekolah

Assalamulaikum!
1. Pertamanya maaf diminta kepada yang sudi melawat blog ini kerana hampir 2 minggu, blog ini tidak dikemaskini. Maklumlah abuiyyash dan keluarga balik kampung sepanjang cuti sekolah. Cuti yang ada ini, dimanfaatkan sepenuhnya dengan benar-benar bercuti. Kami sempat menziarahi beberapa rakan lama di al-Bayt Universiti dahulu ketika singgah di Pulau Pinang. Kami menziarahi keluarga Mat Le dan Min serta keluarga Pak Syeikh dan Aciah. Jangan lupa lepas ni hangpa pula turunlah ke Klang. Sempat juga berkelah bersama anak-anak di Gua Kelam, Perlis.
Yang paling menyeronokkan juga, abuiyyash sempat membelanja makan Syeik Yarub Qahtan, anak syeik Qahtan al-Duri di Kangar. Beliau kini bertugas di UNIMAP. Abuiyyash masih ingat lagi, subjeks pertama yang dipelajari ketika di Al-alBayt Jordan dahulu ialah Usuluddin. Bapa beliaulah yang mengajar abuiyyash ketika itu. Dan dalam perjalanan balik, kami sempat juga menjamah sate rusa di Restoran Samuri di R&R Jejantas, Sungai Buluh.

2. Abuiyyash mendapat berita baik yang buku ke-4 abuiyyash berjudul "Yang Pelik Lagi Hairan" akan diterbitkan pada bulan Jun ini. Excited juga nak menunggunya. Bagi seorang penulis, pasti tertunggu-tunggu bilakah karya terbaru mereka akan berada di pasaran. Terima sekali lagi kepada KarnaDya Solution yang terus sudi menjadi penerbit karya-karya Abuiyyash. Insya Allah karya ke-5 juga akan menyusul pada bulan Ogos nanti. Tolonglah doakan.

1 comment:

abu umair said...

saya zain dari surau assyakirin pinggiran usj. bulan ni bila utz blh dtg ke surau kami. cadangan tarikh adalah 25/6/08. tq