Thursday, August 5, 2010

Sedihnya...

Dalam minggu saya terlalu sibuk ceramah sempena persediaan terakhir Ramadhan. Maka bbrp malam lepas saya berceramah di Shah Alam.

Pengerusi kali ini seorang tua berumur lebih 60 tahun. Selepas usai ceramah dia tanya kepada saya

"Berapa umur ustaz sekarang..."

Saya jawab "...34..."

Kemudian dia mengulas sebagai penutup.

"Tuan-tuan, saya sedar ketika saya diusia ustaz saya ada kerja hebat ttp saya ketika itu langsung tidak ingat agama. Alhamdulillah Allah bagi umur panjang, sempat ingat Tuhan. Bayngkan kalau saya mati muda...."

Suaranya begitu hiba, buat orang lain terdiam...

Bersyukurlah pada kita yang cepat diberi hidayah mengenal Tuhan.

Salam Ramadhan Karim dari saya sekeluarga...

3 comments:

Ust Mohd Rafizal Al-yamani said...

Salam syaikh....

Puas ana cari enta..akhirnya ketemu jua...

Enta tak ingat ana lagi ke??..masa kat UKM sama tahun ambik master..Ana Jabatan Syariah.

Untuk lebih mengenali ana ,hehehe , enta bukalah blog ana di www.aljawhar.wordpress.com

ini email ana : rafinursalam@gmail.com...enta email kat ana , nanti ana bagi no phone...ok

Ma'assalamah wa ilalliqa'

abuiyyash said...

ahlan sahabat...

yusri amri said...

Beryukurlah dengan umur yang dikurniakan Allah dalam masa yg sama dpt melakukan perintahNya...